Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως»

Του Ευγένιου Τριβιζά
Ο «πέμπτος καβαλάρης»

O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της...

επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην έναs ολόκληρoς λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.

Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS», το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.

Αν και ορισμένα έντυπα, όπως οι «Financial Τimes», και τράπεζες, όπως η Βarclays, κατόπιν καταγγελιών, όπως εκείνη του Πορτογάλου υπουργού Οικονομικών, απαγόρευσαν τη χρήση του, ο όρος κινδυνεύει να καθιερωθεί. Όσοι εξακολουθούν να τον χρησιμοποιούν δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα μιας τέτοιας πρακτικής. Λησμονούν ότι παρόμοιες μειωτικές εκφράσεις είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά κατά το παρελθόν για να απευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη, να αναστείλουν τυχόν ενδοιασμούς, να απενεργοποιήσουν τη συναισθηματική ταύτιση και να διευκολύνουν διωγμούς, σφαγές, ακόμα και γενοκτονίες.

Της γενοκτονίας της Ρουάντας για παράδειγμα είχε προηγηθεί μια κυβερνητικά συντονισμένη εκστρατεία λεκτικής «αποκτήνωσης» των θυμάτων και κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πόλεμου η ιαπωνική προπαγάνδα είχε χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο εναντίον των Αμερικανών. Η πιο ακραία, βέβαια περίπτωση, ήταν εκείνη του Τρίτου Ράιχ. Ένα από τα σκευάσματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη γενοκτονία των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ήταν το παρασιτοκτόνο Ζyclon Β. Πολύ πριν, όμως, οι κρατούμενοι εξοντωθούν με παρασιτοκτόνα, είχε προηγηθεί η απομείωση της ανθρώπινης φύσης τους από τον ναζιστικό μηχανισμό προπαγάνδας.

Εκφράσεις όπως «αρουραίοι», «μολυσματικά ζωύφια» είχαν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τον χαρακτηρισμό τους. Και φυσικά όταν εκλαμβάνεις τους αντιπάλους σου όχι ως ανθρώπους αλλά ως κτήνη ή παράσιτα, δεν έχεις και πολλούς ενδοιασμούς για να τους εξοντώσεις προκειμένου να ανακυκλώσεις τις τρίχες ή το λίπος τους. Η λεκτική «αποκτηνωτική» βία αποτελεί συχνά τον προθάλαμο πραγματικής και όχι μόνο στη διεθνή σκηνή.

Σε έρευνά μου για τα εγκλήματα του όχλου είχα κάνει διάκριση μεταξύ δύο κατηγοριών υβριστικών εκφράσεων, εκείνων οι οποίοι αρνούνται τον ανδρισμό του αντιπάλου και εκείνων οι οποίοι αρνούνται την ανθρώπινη φύση του και είχα διαπιστώσει ότι η πρώτη ανοίγει τον δρόμο σε ριτουαλιστική και η δεύτερη σε πραγματική βία. Οι τραγικές συνέπειες της λεκτικής «αποκτήνωσης» είναι ο λόγος για τον οποίο οι ανθρωπολόγοι Μontagu και Μatson θεωρούν ότι οι διαδικασίες άρνησης της ανθρώπινης υπόστασης συνανθρώπων είναι «ο πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως» . Θα ήταν υπερβολικό, βέβαια, να ισχυριστεί κανείς ότι οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου.

Είναι όμως απορίας άξιο το ότι πολιτισμένοι άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να διαδίδουν μειωτικές εκφράσεις που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν. Όταν δεν αντιμετωπίζουμε τους άλλους ως άτομα, αλλά ως εκπροσώπους στερεοτύπων, όταν μία εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το έντιμο και το ηθικό και ο αντίπαλος το δόλιο και το ανήθικο, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ούτε οι Νότιοι είναι «γουρούνια», ούτε οι Έλληνες είναι εκ γενετής απατεώνες, ούτε οι Γερμανοί επιρρεπείς σε γενοκτονίες.

Το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα και το δεύτερο μπορεί εύκολα να πυροδοτηθεί από λεκτικές κοινωνικές διαδράσεις. Ας ελπίσουμε ότι ο «πέμπτος καβαλάρης της Αποκαλύψεως», προτού συνεχίσει τη νέα του επέλαση, θα σκοντάψει στους βράχους της λογικής και της κοινής μας ανθρωπιάς.
Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι συγγραφέας-καθηγητής

ΠΗΓΗ-Ελεύθερη Πένα

26 σχόλια:

Ερινύα είπε...

Εξαιρετικό άρθρο, μπράβο στο συντάκτη για την επιλογή ανάρτησης.

E--=E είπε...

Εξαιρετική ανάρτηση!!!

ΡΕ POLSILAS...Με αφορμή...τη δεξιά ανακοινώσει....
Τα αρχηγιλίκια είναι για τους αρχηγούς και όχι για όσους το παίζουν...

Ανώνυμος είπε...

Ρε POLSILAS [ΑΡΧΗΓΕ] Πως σε ανέχονται οι συντάκτες!!!Όσων αφορά τα σχολια
δεν θα ρωτήσουμε,έκτος
και μας λογοκρίνεις!!!!!

o allosanfan είπε...

Αν δεν υπήρχαν τα δυο προηγούμενα σχόλια δεν θα πρόσεχα την διευκρίνηση του polsilas (μπορώ να κάνω μερικές υποθέσεις σχετικά με την ανάγκη που την υπαγόρευσε και δεν έχουν σχέση με αυτό που του προσάπτετε) πρόσεξα όμως το link του «ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΖΑ» για το οποίο δεν κάνατε κανένα σχόλιο ούτε για την πρωτοβουλία του polsilas, ούτε για το μακελειό που έγινε, ούτε για το πειρατικό ρεσάλτο σε ελληνικό έδαφος (γιατί αν δεν το γνωρίζεται το πλοίο αποτελεί έδαφος του κράτους του οποίου φέρει τη σημαία) από το κράτος-τρομοκράτη του Ισραήλ.
Φαίνεται ότι ο μικρόκοσμός σας είναι ο κόσμος όλος.

H ανάλυση του Τριβιζά για μια εκδοχή του μηχανισμού γένεσης του φασισμού είναι εξαιρετική

Ανώνυμος είπε...

ενα καραβι για τη γαζα και ενα καλαμι για τον polsilas! καπως ετσι σκεφτονται και οι ισραηλιτες tsats..

τονια είπε...

Ρε παιδιά έλεος, οτι θέλετε καταλαβαίνετε μου φαίνεται.
Εγώ θεωρώ οτι η παραπάνω διευκρίνιση έπρεπε να έχει γίνει νωρίτερα. Αλλά κάλιο αργά, παρά ποτέ. Επειδή βλέπω οτι μερικοί δεν έχουν το μυαλό να καταλάβουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν θα προσπαθήσω να εξηγήσω τι θέλουν να πουν αυτές οι 2 γραμμές.
Ο polsilas δεν είναι πρόσωπο,είναι η φωνή του συμβουλίου του συλλόγου, δεν εκφράζει προσωπικές απόψεις παρα μόνο συλλογικές. Αν το παρών σχήμα του συλλόγου δεν σας εκφράζει ή θεωρείτε οτι εσείς θα ήσασταν καλύτεροι δεν έχετε παρά να δηλώσετε συμμετοχή στις επόμενες εκλογές... Εκεί θα φανεί η μαγκιά σας.

kats69 είπε...

τονια,αλλο συμβουλιο του συλλογου και αλλο polsilas.κανενας συντακτης του blog δεν ειναι μελος του συμβουλιου.και κανενα μελος του συμβουλιου δεν ασχολητε με το blog. πλην του τσατσου φυσικα.τα blogs ανηκουν στους συντακτες τους.

Περίοικος είπε...

Ε--= η εμπάθεια σου δεν έχει όρια. αφού δε ... χαλάς χρόνο να γράψεις κάτι παραπάνω από πικρόχολες σαχλαμάρες, άντε για ψάρεμα ...
tsats και να το'ψαχνες, καλύτερη διαφήμιση θα δυσκολευόσουνα να βρεις ρε μπαγάσα...
allosanfan πάρτο αλλιώς, προσπαθώντας να φιλοτιμήσεις τους άλλους βάζεις εθνικότητες, σημαίες και χρωματίζεις εδάφη, τζίζ χαμαιλέοντα!
τονια καλά τα λες αλλά αν δε θέλουν να καταλάβουν, τζάμπα τα λες.

Βαθύ Λαρύγγι είπε...

Πολύ καλή εξαιρετική ανάρτηση!
allosanfan.Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σου.Αλλά δεν μπορώ το αρχηγιλίκι!

Υ.Γ Προς Τόνια.Είναι η φωνή του συμβουλίου του συλλόγου!!!!χοχοχο.....
Δηλαδή του POLSILAS (tsats).Εκεί θα φανεί η μαγκιά σας.Ο <>Είναι παράδειγμα προς μίμηση!!!!!!

satso.K είπε...

όχι,όχι
τα προσωπικά blogs μας ανήκουν..
ο polsilas ανήκει σε όλους..

polsilas είπε...

για πολλοστη φορα παραθετω το κειμενο απο την ενεργοποιηση του Blog.
ΠΗΡΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΣΩΠΟΥ । ΕΠΙΣΗΣ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΔΙΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΙΔΕΩΝ , ΑΠΟΨΕΩΝ , ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΟΛΩΝ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ। ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΕΚΤΗ ΜΕ ΧΑΡΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΕΣΑΣ।ΑΠΛΑ ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΕΔΙΟ Η ΣΤΕΙΛΤΟ ΣΤΟ TSATS10@YAHOO.Gr
Νομιζω για οποιον κατανοει στοιχειωδως τα Ελληνικα η ουσια συνοψιζεται στο (ΕΠΙΣΗΣ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΔΙΟ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΙΔΕΩΝ , ΑΠΟΨΕΩΝ , ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΟΛΩΝ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ)
Εδω να διαχωρισω τα ψευδωνυμα
(POLιτιστικος SILογος ASωπου)υπογραφει ανακοινωσεις η αποψεις του Συλλογου.
TSATS Ειναι το ψευδωνυμο του γραφοντα (Λυριωτακης Γιαννης του Α) που τυχαινει να ειναι σε αυτη την περιοδο και μελος του Δ.Σ του Συλλογου.
Επισης να διευκρινησω οτι αν και τα μελη του Δ.Σ δεν ειναι διαχειριστες ειναι ενημεροι για την λειτουργια του blog και εχουν προσυπογραψει τους ορους λειτουργιας του.

Βαθύ Λαρύγγι είπε...

Διόρθωση

Πολύ καλή εξαιρετική ανάρτηση!
allosanfan.Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σου.Αλλά δεν μπορώ το αρχηγιλίκι!

Υ.Γ Προς Τόνια.Είναι η φωνή του συμβουλίου του συλλόγου!!!!χοχοχο.....
Δηλαδή του POLSILAS (tsats).Εκεί θα φανεί η μαγκιά σας.Ο [Σοσιαλισμός σου] Είναι παράδειγμα προς μίμηση!!!!!!

tsats είπε...

Προς Βαθυ Λαρυγγι

Θα προτεινω μια διαλεξη περι Σολιασμου στον Ασωπο ...
Θα μπορουσες να μας κανεις την τιμη να παρουσιασεις το θεμα...

Βαθύ Λαρύγγι είπε...

(Λυριωτακης Γιαννης του Α)(tsats) Συνεχείζης...το αρχηγιλίκι!!

Μπράβο satso.K..ο polsilas ανήκει σε όλους..

tsats είπε...

Προς Βαθυ Λαρυγγι
Επειδη βλεπω οτι παραμενεις συνδεμενος και περιμενεις απαντηση
και επειδη δεν εχω κατι καλλιτερο να κανω...
δωσεμου σε παρακαλω τα χαρακτηριστικα του αρχηγου για να σου απαντησω αν ανηκω σε αυτο το ΕΙΔΟΣ

ο allosanfan είπε...

Περίοικε, μήπως θα σου ήταν εύκολο να ξαναγράψεις το σχόλιο που με αφορά σε καλύτερα ελληνικά; γιατί η διάλεκτος που χρησιμοποιείς δεν μου είναι κατανοητή και αδυνατώ να σου απαντήσω.

Περίοικος είπε...

(allosanfan) αναφέρθηκες πριν σε ελληνικό πλοίο-έδαφος, σημαίες κλπ. Συνάδουν αυτά τα γραφόμενα σου με την πολιτική θεωρία σου προκειμένου να τα επικαλείσαι;

Provocator είπε...

Κανένα σχόλιο επί του κειμένου έχετε πέραν από την πολιτική σας εμπάθεια;

Ορατότης Μηδέν είπε...

όχι άλλο κάρβουνο !!!

Κώστας Γκουσγκούνης είπε...

Βάστα τοίχο θα σμπρώξω ...

ο allosanfan είπε...

Λοιπόν Περίοικε η οξυδέρκειά σου που σου επέτρεψε να γνωρίσεις την «πολιτική θεωρία μου» σε πρόδωσε την κρίσιμη στιγμή, όταν έπρεπε να την κατανοήσεις.

Άκου μερικές πολύ απλές αρχές της «πολιτικής θεωρίας μου» για να βοηθηθείς:

1). Μια θεωρία που παραβλέπει την πραγματικότητα δεν είναι πολιτική θεωρία αλλά πολιτική φαντασία (κατά το επιστημονική φαντασία).
2). Η πραγματικότητα υπάρχει ανεξάρτητα από την επιθυμία μας
Επομένως:
3). Η «πολιτική μου θεωρία» λαμβάνει υπόψη της την πραγματικότητα

Η δεύτερη αρχή μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι τα κράτη, οι εθνικές επικράτειες, το διεθνές δίκαιο (παρά τις πιθανές αντίθετες επιθυμίες μας) είναι πραγματικά.

Η τρίτη αρχή μας επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η δολοφονική επιχείρηση του Ισραήλ θα πρέπει να εκληφθεί ως πράξη πόλεμου εναντίον των χωρών που ανήκουν τα πλοία, οι δολοφονίες ως εγκλήματα πόλεμου και η ελληνική και οι υπόλοιπες κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν αυτό το μιλιταριστικό κρατικό μόρφωμα ως εχθρό και να διακόψουν κάθε πολιτική, διπλωματική και οικονομική σχέση μαζί του.
Κατόπιν αυτών μπορώ επιτέλους να αναφωνήσω: Ω ναι! Συνάδουν!

Ελπίζω να σε βοήθησα και να μη χρειαστεί να επανέλθω.

Τώρα ως προς τη φιλολογία γύρω από την ανακοίνωση-διευκρίνηση του polsilas.
Κατά τη γνώμη μου είναι μια αυτονόητη διευκρίνηση η οποία αν και δεν υπήρχε (πιθανόν θα έπρεπε) από τη δημιουργία του blog πάντως πάντα υπονοήτω και αντίθετα από τις θυμικές αντιδράσεις κάποιων είναι αυτό που διασφαλίζει την ελεύθερη έκφραση των απόψεων γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε ο polsilas να λογοκρίνει τις απόψεις με τις οποίες δεν συμφωνούσε.

Αμνησ(τ)ία είπε...

Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που 'πες,
και εκείνο το πράμα που με παιδεύει, να μην θυμάμαι, απα, πα, πα ...

Περίοικος είπε...

allosanfan πράγματι με βοήθησες, στο επιβεβαιώνω. Όχι ακριβώς όπως εσύ επιθυμείς να το εκλάβω αλλά στο να μπορέσω μέσα απ'τα γραφόμενα σου να επιβεβαιώσω τον τρόπο σκέψης σου. Σε προετοιμάζω & σε καλωσορίζω & γω λοιπόν σ'έναν κόσμο περισσότερο παρατηρητικό απ' αυτόν που είχες (και σίγουρα ακόμη έχεις) κατά νου, λιγότερο πομπώδη φλύαρο & δαιδαλώδη, ανταγωνιστικό(τερο;)στην ουσία, πιο ανθρώπινο με τα καλά & τα κακά που αυτό εμπεριέχει & σίγουρα αποτελεσματικότερο. Εφ' όσον συνάδουν όπως έγραψες το ιδεατό δόγμα & η προσαρμοστικότητα στην πραγματικότητα, η θεωρία με την αντιφατική (της προαναφερθείσας)έκφραση, η διδασκαλική διαλεκτική (σε λανθάνον δεύτερο πληθυντικό πρόσωπο) με την αυθαιρεσία & την υποκρισία, τότε ω ναι, χτυπήσαμε φλέβα! Απομένει μόνο ο χρόνος, επιβεβαιώνεσαι ή τιμωρείσαι. Ή & τα δύο μαζί. Παντοιοτρόπως.



Υ.Γ Χρησιμοποιείς διαχρονικά συγκεκριμμένα κλισέ, λέξεις & εκφράσεις. Στην αποκρυπτογράφηση των ανά καιρούς ψευδώνυμων σου μη δίνεις εύκολα ευκαιρίες. Ψυχραιμία.

o allosanfan είπε...

Άλαλα τα χείλη των ασεβών! Περίοικε πες μου τι παραισθησιογόνα πίνεις;

Έγραψα ποτέ για «ιδεατό δόγμα» και «προσαρμοστικότητα»;

Αυτά είναι τα μόνα που ξεχώρισα από τον λεκτικό σου αχταρμά, από τα υπόλοιπα μόνο μια διάχυτη εμμονή (να μη πω εμπάθεια) προς το πρόσωπό μου γίνεται αντιληπτή και η οποία είναι θέμα ψυχαναλυτή όχι δικό μου. Δεν έχω πρόθεση να μετατρέψω τον χώρο του blog σε αρένα κοκορομαχίας γι αυτό δεν θα ασχοληθώ ξανά μαζί σου.

Φοβού τους κυνικούς... είπε...

Περίοικε δεν ξέρω αν το κατάλαβες, ο allosanfan προσαρμόζει την πολιτική του θεωρία όταν χρειάζεται (αρχή 1) αλλά την κατάλληλη στιγμή μετατρέπεται από κόκκορα σε ταπεινή κότα.
Βοήθησε μας όμως στην αποκάλυψη του αν μπορείς και θέλεις, θα έχει ενδιαφέρον νομίζω να δούμε και οι υπόλοιποι την πολυσχιδή του δράση ως σχολιαστή.

Ανώνυμος είπε...

νομίζω ότι οι μισοί εδώ μέσα έχετε λαλήσει, και οι άλλοι μισοί θα λαλήσετε από ώρα σε ώρα!!!! ουδέν σχόλιο δεν έχει γίνει περί αυτού του άρθρου, και κάνετε όλοι σας σχόλια εδώ που κανονικά θα έπρεπε να γίνουν αλλού!!! αν αυτό αποτελεί κριτήριο της ορθής κρητικής σας, τότε φέξε μου και γλίστρησα! Έχετε ένα άρθρο του πολύ Ευγενειου Τριβιζα, (που έχει και ένα άλφα κύρος, είτε μας αρέσει , είτε όχι) και αντί να προβληματιστείτε με αυτό, ανταλλάσσετε ύβρεις ο ένας στον άλλο, βοηθούμενοι από την ανωνυμία που σας παρέχει το ίντερνετ, βρίζοντας ανωνύμους ανθρώπους αφού βοηθάει να βγάλετε τους κομπλεξισμους που κρύβετε μέσα σας και δεν μπορείτε να τον βγάλετε δημόσια, και βγάζετε προφανώς το άχτι σας σε ανθρώπους που από τα ψευδώνυμα τους, καταλαβαίνεις ποιος είναι!!! Όσο για τα σχόλια στην αρχή, για το ποιος το είναι σωστός για το Δ.Σ. του συλλόγου, είναι απλό! ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΡΑΤΑΝΕ ΕΝΕΡΓΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΡΙΤΙΚΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΑΧΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ! Και ευτυχώς που οι περισσότεροι είναι απλά παιδιά και όχι ΚΩΛΟΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ, γιατί θα είχε κλείσει εδω και δεκαετίες! (σημ.)Δεν είμαι κανενός δικηγόρος, και δεν με νοιάζει αν ο Τσάτσος και ο κάθε Τσάτσος, ακούει ότι ακούει, είναι επιλογή τους και δικαίωμα τους!!! και επειδή μπορεί να είμαι και εγώ κομπλεξικός θα κρυφτώ και εγώ στο δικαίωμα της ανωνυμίας!!!!


Τα πνευματικά δικαιώματα για εικόνες ,φωτογραφίες ,κείμενα και βίντεο ,πού αναρτώνται στο παρόν ιστολόγιο,ανήκουν αποκλειστικά στούς δημιουργούς τους