Πέθανε ο ποιητής των εικόνων
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα στην Δραπετσώνα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας "Η Άλλη Θάλασσα "
«Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία αλλά δεν μπορώ να κάνω το ταξίδι σαςΟ Θόδωρος Αγγελόπουλος παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα στην Δραπετσώνα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας "Η Άλλη Θάλασσα "
Είμαι επισκέπτης
Το κάθε τι που αγγίζω με πονάει πραγματικά
κι έπειτα δεν μου ανήκει
Όλο και κάποιος βρίσκεται να πει “δικό μου είναι”
Εγώ δεν έχω τίποτε δικό μου είχα πει κάποτε με υπεροψία
Τώρα καταλαβαίνω πως το τίποτε είναι τίποτε
Ότι δεν έχω καν όνομα
Και πρέπει να γυρεύω ένα κάθε τόσο
Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω
Ξεχάστε με στη θάλασσα
Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία».
(ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου γραμμένο το 1982 λίγο πριν από την έναρξη συγγραφής του σεναρίου της ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα»)
Ταινίες που μπορούμε να δούμε ¨
Μιά Αιωνιότητα και μιά μέρα
Τοπίο στην ομίχλη
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Η εκπομπή
Ο θίασος
...περισσότερα στοιχεία(συνεντεύξεις-άρθρα) μπορούμε να βρούμε σε πολλά μέρη στόν ιστό.
13 σχόλια:
Δυστυχώς όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες που μπορούσαν μέσω της τέχνης τους να αναδείξουν μια ωραία Ελλάδα σιγά-σιγά "φεύγουν". Εγώ ελπίζω κι εύχομαι να υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες που να συνεχίζουν το έργο τους.
καλό ταξίδι θόδωρε!!!
καλό ταξίδι θόδωρε!!!
καλλιτεχνες υπαρχουν. το κοινο ειναι το ζητημα... παντως Ο Αγγελοπουλος αφησε το στιγμα του για τις επομενες γενιες και αυτο ειναι το σημαντικο
http://www.aformi.gr/2012/01/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF-%CF%84o-%CE%B2%CE%BB%CE%AD%C2%B5%C2%B5%CE%B1-%CF%84%CE%BF/
ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Για την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας .
Και για την αριστερά .
http://www.youtube.com/watch?v=LifizzfgL5w
Με τον Αγγελόπουλο με συνδέουν περισσότερες διαφωνίες παρά συμφωνίες.
Υπήρξε ένας από τους καθοδηγητές του βλέμματος της εφηβείας μου (ειδα τον «Θιασο» αποσβολωμένος) και στη συνέχεια ως συνεπής έφηβος προέβηκα στην αναπόφευκτη πατροκτονία.
Στον Μεγαλέξανδρο του επιτέθηκα για τα νοήματα, αφού θεώρησα ότι η ταινία αποτελούσε μια απολογία του σταλινισμού και τα υπαρξιακά αδιέξοδα του ήρωα ήταν ήσσονος σημασίας.
Στη συνέχεια απομακρύνθηκε ο Αγγελόπουλος από τις ερμηνείες της ιστορίας και πλησίασε τα πρόσωπα των ανέστιων που γίνονται άθυρμα του ανέμου της ιστορίας. Απομακρύνθηκα και ΄γω από τις βεβαιότητες της νιότης μου και ξανασυναντηθήκαμε.
Τώρα όμως με ενοχλούσε η φόρμα των ταινιών του. Η ακρίβεια -σε επίπεδο μαθηματικής συνάρτησης- των συμβολισμών του, ο περφεξιονισμός των κάδρων του, η λεπτουργημένη διάρθρωση των χρόνων του, η χορογραφική οργάνωση των κινήσεων, δεν μου ταίριαζε με την στερημένη νοήματος, προοπτικής, συχνά βρώμικη η σκοτεινή καθημερινότητα των προσώπων (που μονό όταν πλησιάσεις πολύ κοντά μπορείς να δεις κάποια πετραδάκια να λάμπουν).
Όμως η διαφωνία δεν συναρτάται με την έλλειψη εκτίμησης, ακριβώς το αντίθετο: διαφωνεί κανείς με αυτούς που αξίζουν τη διαφωνία του.
Για μένα ο Αγγελόπουλος είναι ένας καλλιτέχνης που μου επιτρέπει να διαφωνώ και γι αυτό είναι σημαντικός (δεν γράφω από λάθος ¨είναι¨ αντί ¨ήταν¨). Ο θάνατός του θα αφήσει ανέστια τα βλέμματα εκείνων που γοητεύονταν από τις εικόνες του και γι αυτό πρέπει να τον εγγράψουμε στο ποιητικό του έργο ως κατακλείδια φράση.
Παρακολουθώντας τα αναπόφευκτα αφιερώματα στο έργο του και τους κροκοδείλιους επικήδειους θα πρέπει να μη ξεχνάμε ότι ζούμε περισσότερο στην Ελλάδα του Σεφερλή και του Ψάλτη και λιγότερο (μα πολύ λιγότερο) στην Ελλάδα του Αγγελόπουλου.
Υ.Γ.
Να θυμίσω ότι καμιά διαφωνία δεν μας εμπόδισε να είμαστε αλληλέγγυοι στον Αγγελόπουλο όταν το 1990, στη Φλώρινα τα στίφη των χριστιανών ταλιμπάν με αρχηγό τον Καντιώτη προσπαθούσαν να ματαιώσουν τα γυρίσματα του «Μετέωρου βήματος του πελαργού» επειδή «ο ακόλαστος, ανθέλληνας και άθεος, καταργούσε τα σύνορα»
Μεγάλη απάτη η φωτογραφία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου!
Είχα αυτή την υποψία ..στο διαδικτυο οργιάζει η παραπληροφόρηση !
http://www.kozanilife.gr/2010-08-11-17-23-47/2010-08-11-17-24-18/4974-fotografia-apati.html
μαζι με τον γιωργο παπαληο και τις μερες του 36 το 1972,ξεκινησαν αυτο που ονομαστηκε νεος ελληνικος κινηματογραφος.και που κορυφωθηκε απο την μεταπολιτευση του 74 εως σημερα.
..οσο για το 1990 με τον καντιωτη,τους ταλιμπαν,την καταργηση των συνορων κλπ αυτα μονο στα χαρτια υπαρχουν[τα συνορα].για την ιστορια των εκει περιοχων και πληθυσμου καποια αλλη φορα ..θα τα πουμε.
1. Δεν έχουν βαπτιστεί.
2. Ντρέπουνται γιά τον εαυτό τους.
3. Απλώς ηλίθιοι.
Συμπληρώστε και άλλες εκδοχές αν γνωρίζετε, γιά τους ανώνυμους.Εκτός της ψυχιατρικής επιδέχονται και στατιστικής εξέτασης.
..η μπορει απλως να μην καταδεχονται ..τους πληβειους.
..κι ο σεφερλης κι ψαλτης παιζουν τον ρολο τους.αλλα και ειναι πολυ σπανιο το φαινομενο καποιος να βγει με καποια,και να την παει στο πρωτο τους ραντεβου να δουνε μια ελληνικη ταινια,απο αυτες τις βραβευμενες στα φεστιβαλ.γιατι δεν θα επικοινωνησουν ουτε ο πομπος ουτε ο δεκτης.
Δημοσίευση σχολίου